سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

خواص غوره

خواص غوره

 خواص غوره تازه , خواص غوره شور , خواص غوره خشک , خواص غوره عسگری

غوره همان انگور نارس است که در روایات ما از آن به عنوان یکی از میوه های بهشتی یاد شده است. فواید انگور بی شمار است و تأثیرات روانی خارق العاده ای دارد و ضد افسردگی است . در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره مضرات و خواص غوره و آبغوره برای لاغری و پوست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

غوره چیست

معمولا زمانی که انگور می‌رسد، شیرین‌تر می‌شود، اگرچه شیرینی آن متغیر است. غوره، همان انگور نارس بوده که چند هفته قبل از اینکه خوشه‌های انگور بر روی تاک‌ها برسند تا به آبمیوه تبدیل شده یا به صورت میوه فروخته شوند، قابل استفاده است. حتی اگر نام غوره را نشنیده باشید، احتمالا با آبغوره آشنایی دارید. آبغوره توجه سرآشپزان دنیا را به خود جلب کرده و به فهرست غذایی بسیاری از کافه‌های گرانقیمت راه پیدا کرده است. در برخی فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ ایرانی، مصرف غوره یک سنت قدیمی به شمار می‌آید. طعم ترش غوره به گونه‌ای است که با خوردن آن، صورت فرد جمع می شود.

خواص غوره

غوره برای رفع تشنگی و سستی اعضا هم استفاده می شود.اگر عدس پوست گرفته با سرکه و غوره پخته شود برای مبتلایان به آبله و بیماری های گرم سودبخش است. کسانیکه زمان غذا خوردنشان طولانیست بهتر است بین غذا خوره بخورند تا به هضم بهتر غذا و فاسد نشدن غذا کمک کند. در شخصی صفرا به مقدار زیاد تولید می گردد باید غذای سرد بیمزه انتخاب نمایند مانند ماءالشعیر، خیار، کدو و سبزی ها و میوه های ترش از قبیل غوره، ریباس و انار و از چربی ها و شیرینی و چیزهای تلخ و شور و تند و تیز پرهیز شود. یکی دیگر از خواص غوره ، درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها است . همچنین آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است . یکی دیگر از خواص غوره درمان بیماری اسکوربوت است. این بیماری به خاطر کمبود ویتامین C در بدن اتفاق می افتد.

کاربرد غوره

غوره به دلیل طعم ترشی که دارد، یک افزودنی عالی برای سالاد محسوب می‌شود. یک دسته غوره را در مخلوط کن ریخته و آب آن را در فریزر بگذارید تا در سس‌هایی که به سرکه نیاز دارند استفاده کنید. همچنین می‌توانید غذاهای سنتی ایرانی که در آن‌ها از غوره استفاده می‌شود (مانند خورشت کدو و بادمجان) را امتحان کنید و یا می‌توانید مقداری غوره را به مواد برگ موی شکم‌پر مانند دلمه اضافه کنید.

خواص آب غوره

در طب سنتی از آب غوره به عنوان میوه ای قابض، رفع کننده ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها یاد شده که بعلت وجود تارتارات اسید و پتاسیم در آن، برای سیاتیک و روماتیسم بسیار نافع بوده و برای تقویت معده و کبد و تصفیه کننده خون از آن استفاده می شود. غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست. این میوه نارس، حرارت خون و صفرا در بدن را کم کرده و باعث از بین رفتن صفرا و بلغم موجود در معده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.