سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سردرد پشت سر نشانه چیست

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر در سایت جسارت

سردرد پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه چیست,درد در پشت سر نشانه چیست,درد ناحیه پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه ی چیست؟,درد در ناحیه پشت سر نشانه چیست,درد در قسمت پشت سر نشانه چیست,سردردهای پشت سر نشانه چیست,سردرد در پشت سر نشانه چیست,سردرد از پشت سر نشانه چیست,درد گرفتن پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه ی چیست,درد شدید پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر وگردن نشانه چیست,درد پشت سر سمت راست نشانه چیست,درد پشت سر نشانه چیست,سر درد پشت سر نشانه چیست,سردرد در ناحیه پشت سر نشانه چیست

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

در این مطلب از سایت جسارت به آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

درد پشت سر مشکلی است که گاهی بر اثر بیخوابی یا استرس دچار آن می شویم. اما گاهی این درد به شکل یک مشکل مزمن و نگران کننده در می آید که در ادامه به مهم ترین علت های درد پشت سر اشاره می کنیم.

درد پشت سر بر اثر یکی از این مشکلات بروز می کند؟

سردردها می توانند آزاردهنده باشند یا به علت شدت آن ها منجر به بروز مشکلات شدیدتر شوند. این دردها ممکن است در هر جایی از سر رخ دهد.

سردردهایی که منجر به بروز درد در پشت سر می شود، می تواند علل مختلفی داشته باشد. بسیاری از این علت ها از طریق علائم شناسایی می شوند. این علائم عبارتند از نوع درد تجربه شده و دیگر قسمت هایی که ممکن است درد بروز کند.

علت درد پشت سر چیست؟

درد پشت سر علل مختلفی دارد. در بسیاری از موارد درد پشت سر منجر به بروز درد در دیگر بخش های سر هم می شود و یا با رویدادهای خاص شروع می شود.

درد پشت سر و گردن بر اثر آرتروز

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

درمان درد پشت سر ناشی از آرتروز

بهترین درمان برای درد پشت سر ناشی از آرتروز مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از گرما برای کاهش التهاب است.

درد پشت سر بر اثر وضعیت بد بدن poor posture

وضعیت بد بدن هم می تواند منجر به بروز درد پشت سر و گردن شود. وضعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه ها و گردن می شود. این تنش می تواند منجر به سردرد شود. در این شرایط ممکن است درد مبهم و تپش دار در پایه جمجه خود حس کنید.

درمان درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

درد پشت سر بر اثر فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر Herniated disk

بیرون زدگی دیسک کمر در ناحیه گردن باعث درد و تنش در گردن می شود. این مسئله منجر به بروز نوعی سردرد به نام سردرد گردنی cervicogenic headache می شود.

درد معمولا در پشت سر شروع و حس می شود. به علاوه در پشت چشم ها نیز ممکن است احساس درد کنید. دیگر علائم این عارضه عبارتند از ناراحتی در شانه ها یا قسمت های بالای بازوها.

*بیرون زدگی دیسک Herniated disk: فتق یا بیرون زدگی دیسک مشکلی است که دربالشتک لاستیکی (دیسک) بین استخوانهای (مهره ها) ستون فقرات بوجود می آید.

سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

درمان درد پشت سر ناشی از بیرون زدگی دیسک گردن

در این شرایط درد پشت سر با درمان علت زمینه برطرف می شود. درمان بیرون زدگی دیسک عبارت است از فیزیوتراپی، حرکت های کشش ملایم، کایروپراکتیک دستی* Chiropractics، تزریق اپیدورال برای التهاب و در صورت لزوم جراحی. نتایج خوب از طریق انجام حرکات ورزشی حفظ می شود.

* کایروپراکتیک دستی Chiropractics : از این درمان برای بهبود کار و عملکرد استخوان ها و مفاصل استفاده می شود. کایروپراکتیک روشی است برای دستکاری ستون فقرات، تاندون ها و رباط ها و بهبود بخشیدن به مشکلات استخوانی. در این روش برای ایجاد فشار روی یک یا گروهی از مفاصل از دست استفاده می شود.

درد پشت سر بر اثر نورالژی اکسی پیتال Occipital neuralgia

نورالژی اکسی پیتال زمانی رخ می دهد که عصب هایی که از نخاع به جمجمه می رسند، آسیب ببینند. این مشکل اغلب با میگرن اشتباه گرفته می شود.نورالژی اکسی پیتال منجر به درد شدید و ضربان دار می شود که در پایه سر و در بخش گردن شروع می شود و به سمت جمجمه کشیده می شود.

دیگر علائم عبارتند از:

•    درد در پشت چشم ها
•    درد ناگهانی و شدید که شبیه به یک شوک الکتریکی در گردن و پشت سر است
•    حساسیت به نور
•    حساسیت به لمس در جمجمه
•    احساس درد در هنگام حرکت دادن گردن

درمان درد پشت سر ناشی از نورالژی اکسی پیتال Occipital neuralgia

نورالژی اکسی پیتال از طریق ترکیب روش های درمانی گرما، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، فیزیوتراپی، ماساژ و تجویز داروهای شل کننده عضلات درمان می شود. در موارد شدیدتر برای تسکین سریع، پزشک بی حسی موضعی به ناحیه اکسی پیتال (عضله پس سری) تزریق می کند. درمان ممکن است  12 هفته طول بکشد.

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای تنشی رایج ترین نوع سردردها هستند. این سردردها در قسمت پشت و سمت راست سر اتفاق می افتند. این سردردها ممکن است با سفتی گردن یا پوست سر همراه باشند. سردردهای تنشی معمولا مبهم و درد شدید منقبض شونده هستند که با ضربان همراه نیستند.

درمان سردردهای تنشی

سردردهای تنشی معمولا با ضد دردهای بدون نسخه درمان می شوند. پزشک ممکن است برای سردردهای تنشی شدیدتر و مزمن دارو تجویز کند. به علاوه داروهای پیشگیری کننده مانند داروهای ضد افسردگی یا شل کننده های عضلانی برای کاهش سردردهای آینده تجویز می شوند.

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

میگرن در هر قسمتی از سر ممکن است بروز کند، اما اکثر مردم این درد را در قسمت چپ سر یا پشت سر خود احساس می کنند.

میگرن ممکن است منجر به بروز موارد زیر شود:

•    درد شدید ضربان دار
•    تهوع
•    استفراغ
•    اشک آلود شدن چشم ها
•    حساسیت به نور و صدا

میگرن ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس به اطراف شقیقه ها و بعد به پشت سر کشیده شود.

درمان میگرن

برای میگرن پزشک هم داروی پیشگیری کننده، مانند مسدود کننده های بتا و هم داروی ضد درد تجویز می کند. برخی داروهای بدون نسخه، مانند *Excedrin Migraine به طور خاص برای میگرن تهیه شده اند. به علاوه پزشک کمک می کند تا عوامل تشدید کننده میگرن را شناسایی کرده و از محرک ها پرهیز کنید.

* Excedrin Migraine:این دارو ترکیب استامینوفن، آسپیرین و کافئین است که اختصاصا برای درمان دردهای میگرن تجویز می شوند.

درد پشت سر زمانی که دراز کشیده اید

سردردهای خوشه ای Cluster headaches

سردردهای خوشه ای به ندرت بروز می کنند، اما خیلی دردناک و آزار دهنده هستند. نام سردردهای خوشه ای از بازه های زمانی که رخ می دهند گرفته شده است. افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای حملات مکرر را در بازه های زمانی مختلف تجربه می کنند. این دوره ها یا الگوهای مربوط به حملات سردرد ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

سردردهای خوشه ای ممکن است باعث درد پشت سر یا اطراف سر شود. این سردردها ممکن است زمانی که دراز می کشید بدتر شود. دیگر علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

•    درد شدید و نفوذ کننده و همراه با سوزش
•    بیقراری
•    تهوع
•    آبریزش بیش از حد از چشم ها
•    گرفتگی بینی
•    حساسیت به نور و صدا

درمان درد پشت سر ناشی از سردردهای خوشه ای

درمان سردردهای خوشه ای بر روی کوتاه کردن دوره سردردها، کاهش شدت حمله ها و پیشگیری از بروز حملات آینده تمرکز می کند.

درمان حالت حاد شامل موارد زیر می شود:

•    تریپتان ها triptan که برای درمان میگرن هم استفاده می شوند و برای تسکین سریع تزریق می شوند.
•    استروئیدها octreotide، یک نسخه مصنوعی تزریقی از هورمون مغز به نام سوماتواستاتین somatostatin(سوماتواستاتین هورمونی است که  باعث مهار ترشح بسیاری از هورمون‌ها از جمله هورمون رشد از هیپوفیز می‌شود.  )
•    بی حسی موضعی

روش های پیشگیری کننده عبارتند از:

•    کورتیکو استروئیدها
•    مسدود کننده های کانال کلسیم
•    ملاتونین Melatonin (هورمون خواب)
•    مسدود کننده های عصبی
•    در موارد شدید نیز جراحی لازم است

درد پشت سر چطور درمان می شود؟

علائم بسیاری از سردرد ها با مصرف ضد دردهای بدون نسخه مانند استامینوفن، برطرف می شوند. اگر دچار سردردهای مزمن هستید، برخی داروها مانند تیلنول قوی Tylenol، می توانند موثر باشند.

درمان زمانی بیشترین اثربخشی را خواهد داشت که دقیقا براساس علت بروز سردرد باشد که در بالا در هر بخش درمان مناسب بیان شد.

چه زمانی برای درد پشت سر باید به پزشک مراجعه کنید؟

در صورت بروز هر یک از موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

•    سردردهای جدیدی را تجربه می کنید که بیش از چند روز طول می کشند
•    سردردهای شما بر روی فعالیت های معمولتان تاثیر می گذارند.
•    درد با حساسیت به لمس در ناحیه شقیقه همراه است
•    در الگوی سردردهای خود تغییر جدیدی مشاهده می کنید

اگر دچار سردردی شدیدی هستید که از همیشه بدتر است یا اگر سردردهایتان به طور پیشرونده ای بدتر می شوند، لازم است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

اگر سردردتان آنقدر شدید است که نمی توانید به هیچ چیز دیگری فکر کنید، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.

برخی علائم هستند که نشان دهنده نیاز به کمک های اورژانسی می باشد. اگر سردرد را با هر یک از علائم زیر تجربه کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

•    تغییرات ناگهانی در شخصیت شما، از جمله نوسانات ناخوشایند خلقی یا آشفتگی
•    تب، سفت شدن گردن و کاهش هوشیاری، طوری که تلاش می کنید روی یک مکالمه تمرکز کنید
•    اختلالات بینایی، لکنت زبان، ضعف (از جمله ضعف در یک طرف صورت) و بی حسی در هر جایی از بدن
•    سردرد شدید پس از وارد شدن ضربه به سر
•    سردردهایی که خیلی ناگهانی بروز می کنند، به ویژه سردردهایی که باعث بیدار شدن شما از خواب می شوند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

درد در ناحیه پشت سر و گردن می‌تواند دلایل متعدد داشته باشد، اما نتیجه حاصل از آنها مشابه است. به این ترتیب تحریک اعصاب درد در ناحیه سر و گردن می‌تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی از طریق سیگنال‌های انتقال یافته از طریق این اعصاب به مغز شود. میزان درد و ناراحتی بیمار در این شرایط می‌تواند به علت ایجاد مشکل بستگی داشته باشد. به این ترتیب فرد ممکن است درد مداوم داشته یا درد وی به صورت موقتی بوده و در هر ناحیه‌ای از سر احساس شود. این احساس ممکن است به صورت تیر کشیدن و قلب زدن بوده یا به صورت گرفتگی در ناحیه سر احساس گردد. درد بیمار در این شرایط ممکن است به صورتی باشد که در عملکرد عادی فرد اختلال ایجاد نکند، یا اینکه باعث ناتوانی فرد شود.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

درد پشت سر نشانه چیست

درد در ناحیه پشت سر دلایل متعدد و مختلف دارد. اغلب، این درد از ناحیه گردن آغاز شده و به سمت پشت سر کشیده می‌شود. در سایر موارد، ممکن است این شرایط در حالت برعکس مشاهده گردد. تعدادی از علت درد پشت سر در ادامه آورده شده است:

سر درد تنشی : سر درد تنشی در نتیجه سفت شدن عضلات در ناحیه سر ایجاد می‌شود. سر درد تنشی می‌تواند با عواملی ارتباط داشته باشد که می‌توانند باعث تنش عضلات در ناحیه گردن شوند. برخی از این عوامل شامل کم‌خوابی و خستگی، سایش دندان‌ها به یکدیگر، وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن و تشویش یا استرس هستند. این نوع از سر درد معمولاً از پشت سر شروع شده و با احساس گرفتگی و درد این ناحیه از بدن همراه است. با تکنیک‌های مختلفی مانند استئوپاتی، کایروپراکتیک ، درمان دستی، ماساژ و TMS به درمان سردرد عصبی و تنشی پرداخته و از بروز سردرد در آینده پیشگیری نماید.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای تنشی رایج ترین نوع سردردها هستند. این سردردها در قسمت پشت و سمت راست سر اتفاق می افتند. این سردردها ممکن است با سفتی گردن یا پوست سر همراه باشند. سردردهای تنشی معمولا مبهم و درد شدید منقبض شونده هستند که با ضربان همراه نیستند.

درد در پشت سر نشانه چیست

سر درد عروقی : این نوع سر درد معمولاً به صورت درد ناشی از گرفتگی و کشش در یک طرف سر احساس می‌شود. این نوع سر درد می‌تواند با استرس، تشویش، و کم‌خوابی ارتباط داشته باشد. به این ترتیب فرد دچار این شرایط ممکن است به این خاطر با حالت تهوع و استفراغ و نیز حساسیت به حرکت، صدا و نور مواجه شود . سر درد میگرنی : میگرن یک نوع سر درد عروقی عود کننده است. این حالت سر درد بیشتر در بین خانم‌ها مشاهده شده و کمتر آقایان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به این ترتیب گاهی اوقات می‌توان برخی از الگوهای خاص سر درد را در بین خانم‌ها مشاهده کرد. تقریباً 40% افراد دچار میگرن با درد در پشت سر خود مواجه می‌شوند. این نوع سر درد می‌تواند به خاطر مشکلات گردن ایجاد شده و از طریق کاهش تعداد دفعات و شدت درد قابل درمان باشد. علائم سر درد میگرنی بسیار شبیه به سر درد عروقی است.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای خوشه ای به ندرت بروز می کنند، اما خیلی دردناک و آزار دهنده هستند. نام سردردهای خوشه ای از بازه های زمانی که رخ می دهند گرفته شده است. افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای حملات مکرر را در بازه های زمانی مختلف تجربه می کنند. این دوره ها یا الگوهای مربوط به حملات سردرد ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سر درد گردنی : سر درد گردنی نوع خاصی از سر درد است که در نتیجه مشکلات گردن همچون استرس، قرارگیری نامناسب گردن، حرکت شلاقی یا سایر آسیب‌دیدگی‌های مانند آن ایجاد می‌شود. این شرایط در واقع ریشه در ساختار غیر عادی مهره‌های گردن دارد. اغلب، این درد به ناحیه بالای کمر، شانه‌ها، پشت سر، و سایر بخش‌های سر کشیده می‌شود. سر درد سینوسی : سر درد سینوسی به خاطر مشکلات سینوس‌ها در داخل جمجمه ایجاد می‌شود. هنگامی که سینوس‌های پروانه‌ای ملتهب شده یا دچار عفونت می‌شوند، این شرایط می‌تواند باعث ایجاد درد در پشت سر شود . معمولاً سر درد سینوسی در هنگام دراز کشیدن یا خم شدن به جلو تشدید می‌گردد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

درد پشت سر چطور درمان می شود؟ علائم بسیاری از سردرد ها با مصرف ضد دردهای بدون نسخه مانند استامینوفن، برطرف می شوند. اگر دچار سردردهای مزمن هستید، برخی داروها مانند تیلنول قوی Tylenol، می توانند موثر باشند.

درد پشت سر نشانه ی چیست؟

نورالژی اکسی پیتال (occipital neuralgia) : نورالژی اکسی پیتال نوع خاصی از درد است که در هنگام وارد شدن آسیب به اعصاب جمجمه (به نام اعصاب اکسی پیتال)، التهاب، یا تحریک آنها ایجاد می‌شود. به این ترتیب آسیب‌دیدگی این اعصاب می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه پشت سر شود. مصرف داروهای استروئیدی، مسدود کردن سیگنال‌های عصبی و ماساژ درمانی می‌توانند به کاهش این نوع سر درد و درد در ناحیه پشت سر کمک موثر نمایند. فلج مغزی اکسسوری (accessory nerve palsy) : فلج مغزی اکسسوری در نتیجه وارد شدن آسیب به عصب اکسسوری ایجاد می‌شود. هنگامی که این شرایط اتفاق افتد، فرد ممکن است با درد شدید در ناحیه گردن و شانه مواجه شود و این درد می‌تواند به سمت پشت سر کشیده شود. علاوه بر این بیمار در این شرایط ممکن است احساس کند شانه وی در سمت آسیب دیده گرایش به افتادن دارد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

گر دچار سردردی شدیدی هستید که از همیشه بدتر است یا اگر سردردهایتان به طور پیشرونده ای بدتر می شوند، لازم است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. اگر سردردتان آنقدر شدید است که نمی توانید به هیچ چیز دیگری فکر کنید، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.

درد در ناحیه پشت سر نشانه چیست

بیماری پارکینسون : بیش از یک سوم افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از درد در ناحیه پشت سر و گردن خود شکایت می‌کنند. کشیدگی یا پیچ خوردن : هرگونه کشیدگی یا پیچ خوردن در عضلات گردن می‌تواند باعث ایجاد درد شدید در ناحیه گردن شده و به پشت سر کشیده شود. یکی از دلایل اصلی این نوع آسیب‌دیدگی مربوط به ضربه شلاقی است که در نتیجه تصادف با وسایل نقلیه یا آسیب‌دیدگی‌های ورزشی ایجاد می‌گردد. آرتروز : مشابه سایر مفاصل بدن، مفاصل موجود بین مهره‌های گردن نیز می‌توانند به خاطر حرکت‌های تکراری در این ناحیه از بدن به آرتروز دچار شوند.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

بعضی بیماران دچار سردرد مزمن از نورالژی اکسی پیتال رنج می برند. این اختلال ناشی از آسیب به اعصاب اکسی پیتال (پس سری) که در پشت جمجمه واقع شده و به دومین و سومین مهره گردنی می رسند ایجاد می شود.  درد عصبی پس سری سبب درد شبه میگرنی است که ضربان دار می باشد و شاید منجر به عود سردرد شود. در واقع سر درد پشت سر ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد و معمولاً با حرکات گردنی بدتر می شود.

درد در قسمت پشت سر نشانه چیست

وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن : کشیدگی یا پیچی خوردن می‌تواند در نتیجه وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن نیز ایجاد شود. به این ترتیب در صورت بی‌توجهی به وضعیت مناسب گردن در هنگام نشستن پشت میز، راه رفتن، یا بلند کردن اجسام سنگین، فرد احتمالاً در معرض ریسک بالای آسیب‌دیدگی عضلات گردن قرار می‌گیرد. این عضلات وظیفه نگه داشتن بخش بالای ستون فقرات و سر را بر عهده دارند. با ضعیف شدن این عضلات، احتمال ایجاد درد در ناحیه پشت سر و گردن بطور مشخص افزایش پیدا می‌یابد. تشکیل تومور : یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند درد دائم در ناحیه پشت سر و گردن به همراه داشته باشد، سرطان یا تشکیل سایر تومورهای خوش خیم است. با رشد تومور، فرد احتمالاً با درد در ناحیه پشت سر و گردن مواجه خواهد شد.  تشخیص سر درد پشت سر ممکن است دشوار باشد و توسط پزشک انجام می‌شود.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

بعضی بیماران مبتلا به سردرد پشت سر ممکن است گیجی، تهوع و یا وزوز گوش (Tinnitus) را تجربه کنند. به ندرت بیماران مبتلا به نورالژی پس سری درد چشم را تجربه می کنند.  هر دو جنس مرد و زن به طور یکسان از درد عصبی پس سری رنج می برند، این می تواند در هر سنی رخ دهد. تعجب آور نیست که سردرد ایجاد شده به وسیله ی نورالژی اکسی پیتال ممکن است با سردردهای تنشی اشتباه تشخیص داده شود.

علائم و نشانه‌های اصلی این مشکل به شرح زیر هستند: درد شبیه وارد شدن فشار و گرفتگی در ناحیه شقیقه و پشت سر . درد و ناراحتی در ناحیه شانه، سر، و جمجمه

سردرد در پشت سر نشانه چیست

روش مناسب برای تسکین درد به علت درد پشت سر بستگی دارد. امروزه از انواع مختلف روش‌های درمان خانگی به این منظور می‌توان استفاده کرد. همچنین لازم است در این شرایط از انجام اقدامات مشخص خودداری شود.

استراحت و خواب : در مواردی که عضله یا رباط دچار آسیب‌دیدگی یا کشیدگی شده باشند، اکثر متخصصان به بیمار پیشنهاد می‌کنند به ناحیه آسیب دیده استراحت بدهد. به این ترتیب پزشک احتمالاً از بیمار می‌خواهد از پوشش محافظ گردن برای مدت چند روز استفاده نماید تا به این ترتیب حمایت از ساختارهای گردن امکان‌پذیر گردد. به این ترتیب هر گونه درد یا ناراحتی که در این شرایط با استراحت کردن تسکین پیدا نکند، می‌بایست توسط پزشک مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرد.

مصرف دارو : مصرف داروهای مسکن درد قابل تهیه از داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک همچون استامینوفن، آسپیرین، و ایبوپروفن می‌تواند برای تسکین درد شدید در ناحیه گردن و سر بسیار موثر باشد. به این ترتیب مصرف ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب می‌توانند بطور خاص در مواقعی بسیار مفید باشند که درد در نتیجه ورم یا التهاب ایجاد شده باشد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

درد عصبی پس سری (نورالژی اکسی پیتال) ممکن است در اثر ضربه به سر، نظیر ضربه ایجاد شده در تصادف رخ دهد و نسبت به آسیب ناگهانی گردنی خیلی اختصاصی است، زیرا یک عصب اختصاصی آسیب می بیند.  گاهی اوقات ممکن است این اتفاق برای ورزشکاران رخ دهد، به ویژه وقتی که به سر، کشش بیش از حد می دهند. استئوآرتریت و بیماری دیسک نیز می تواند سبب علائم سردرد در پشت سر شوند.  به ندرت بیماران مبتلا به سردرد پشت سر تومور دارند. به هر حال اغلب پزشکان نمی توانند علت سردرد پشت سر را مشخص کنند (پزشکان می توانند وجود تومور را در تست های تصویر برداری مثل MRI رد کنند).

سردردهای پشت سر نشانه چیست

اقداماتی که باید از انجام آنها خودداری گردد : هنگامی که فرد از درد در ناحیه پشت سر و گردن رنج می‌برد، لازم است از انجام فعالیت‌های زیر به منظور بهبود شرایط خودداری کند: تا زمانی که درد و ناراحتی در ناحیه پشت سر و گردن وجود دارد، لازم است از وارد شدن آسیب جدید به ناحیه مورد نظر خودداری گردد. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور شدید زیرا این شرایط می‌تواند سر درد بیمار را افزایش دهد. مصرف مقدار زیاد کافئین می‌تواند شدت سر درد را افزایش دهد. به هر حال توجه داشته باشید توقف مصرف کافئین بطور کامل نیز می‌تواند علائم مشابه برای فرد به همراه داشته باشد. جویدن آدامس یا مصرف شکلات نرم می‌تواند باعث سفت شدن عضلات فک و گردن شود. مصرف نمک و منو سدیم گلوتامات (MSG) به عنوان عوامل محرک سر درد شناخته شده‌اند. به همین خاطر بهتر است تا حد ممکن از مصرف این چاشنی‌ها خودداری گردد. سیگار کشیدن و مصرف الکل هر دو می‌توانند باعث ایجاد سر درد و سایر آسیب‌های احتمالی برای بدن شود. به همین خاطر لازم است در صورت امکان این عادت‌ها ترک شده یا مقدار آنها به حداقل کاهش پیدا کند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

همچنین بخوانید :

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

علت و رابطه کمر درد و عفونت رحم در زنان چیست

علت و درمان کمر درد و حالت تهوع و درمان گیاهی کمر درد

همه چیز در مورد کمر درد + راه درمان کمر درد

جوز هندی خواص

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی در سایت جسارت

جوز هندی خواص,جوز هندی خواص,خواص جوز هندی برای مو,جوز هندی چه خواصی دارد,خواص جوز هندی برای پوست,خواص جوز هندی طب سنتی,خواص جوز هندی بر پوست,جوز هندی و خواص,خواصیت جوز هندی,خواص جوز هندی در بارداری,خواص روغن جوز هندی برای مو,طب سنتی خواص جوز هندی,خواص جوز هندی در طب سنتی,جوز هندی و خواص آن,خواص جوز هندی,خاصیت جوز هندی,خواص جوز هندی,خواص ریشه جوز هندی,خواص درمانی جوز هندی

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

در این مطلب از سایت جسارت به مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

از دانه های جوز هندی در آشپزی به عنوان منبع فیبر می توانید استفاده کنید. فیبر ماده مغذی مهمی برای سلامتی در بلند مدت است. فیبر به کنترل کلسترول و قند خون کمک می کند. رژیم پر فیبر خطر بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد. فیبر مدفوع را نرم می کند؛ بنابراین احتمال یبوست را کاهش می دهد. همچنین با اختلالات گوارشی دیگر مانند بیماری دیورتیکولار مقابله می کند. هر دو قاشق غذا خوری دانه جوز هندی آسیاب شده، 2.9 گرم فیبر دارد که 8 درصد از میزان فیبر توصیه شده روزانه در مردان و 11 درصد فیبر زنان را تأمین می کند.

جوز هندی خواص

جوز هندی دانه‌ای است که توسط درخت همیشه سبز میریستیکا فراگرانس تولید می‌شود، این درخت در نواحی گرمسیری دنیا به وفور یافت می‌شود. دانه‌های جوز هندی شاید کوچک باشند اما مواد مغذی موجود در آنها بسیار باارزش بوده و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند. این ادویه‌ی خوشایند و تا حدودی شیرین در آشپزی تمام دنیا کاربرد دارد و شما مجبور نیستید مقدار زیادی از آن استفاده کنید تا از طعم مطبوعش بهره ببرید. تنها کمی از آن کافیست تا بو و طعم غذا را خوشایندتر کند. جوز هندی هم به صورت کامل و هم به صورت پودر در آشپزی کاربرد دارد و به صورت عصاره نیز در سایر زمینه‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد. برخی از ترکیبات مفید موجود در جوز هندی شامل پتاسیم، آهن، منگنز، تیامین، فولات، منیزیم، مس و ویتامین‌هایی چون B1 و B6 است. همچنین جوز هندی دارای خواص ضدمیکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضدنفخ، محرک، ضداسپاسم، روان‌گردان و شهوت‌آور است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این ادویه‌ی خوش‌عطر، لیستی از فواید را برای سلامتی داشته باشد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

دانه جوز هندی با افزایش مواد معدنی دریافتی به ویژه مس و منگنز فواید زیادی برای بدن دارد. مس و منگنز موجب تقویت ساختار اسکلتی بدن و حفظ سلامت آن می شوند. همچنین منگنز به سنتز هورمونهای جنسی کمک می کند و مس سیستم ایمنی را تقویت می کند. یک سهم پودر دانه جوز هندی، حاوی 0.41 میلی گرم منگنز است که 23 درصد و 18 درصد از مقدار منگنز توصیه شده روزانه را به ترتیب برای زنان و مردان تأمین می کند. همچنین همین مقدار جوز هندی حاوی 144 میکرو گرم مس می باشد که 16 درصد مقدار مس مورد نیاز روزانه را تأمین می نماید.

جوز هندی خواص

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده‌است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند. التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. جوز هندی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است. جوز هندی به‌عنوان یک منبع است که می‌تواند باعث سقط جنین خود به‌خود شود؛ اما با استفاده کم در آشپزخانهٔ دوران بارداری سالم درنظر گرفته می‌شود. با این حال مهار تولید پروستاگلاندین و حاوی hallucinogens که اگر به مقدار زیاد استفاده شود، ممکن است به جنین آسیب برساند. مصرف یکجای این ادویه به میزان بیش از چهار گرم می‌تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ‌آور به همراه دارد

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

دانه جوز هندی حاوی مواد شیمیایی است که با رشد سرطان مقابله می کنند. یک مطالعه که در سال 2007 در Journal of the Medical Association of Thailand منتشر شد، نشان داد ترکیبات ناشناخته ای در جوز هندی وجود دارند که قادرند با رشد سلولهای لوکمی (نوعی سرطان خون) در مطالعات آزمایشگاهی، مقابله کنند. در مطالعه آزمایشگاهی دیگری که در سال 2005 در Toxicology Letters منتشر شد، مشخص شد جوز هندی مرگ سلول های سرطان مغز را افزایش میدهد.

خواص جوز هندی برای مو

آرام‌کننده درد معده برای درمان قولنج روده، جوزهندی را امتحان کنید چرا که سال‌ها برای درمان سوءهاضمه، اسهال و باد روده مصرف می‌شده است. گیاه‌شناس معروف، آندرو گدرت، نویسنده کتاب «درمان بیماری‌های گوارشی» در این‌باره می‌گوید: اسانس و سایر ترکیبات شیمیایی که در جوزهندی پیدا شده به فرد کمک می‌کند تا دستگاه گوارشش منظم کار کند. برای بهبود هضم، مقداری (نباید از نصف قاشق چای‌خوری بیشتر باشد ـ چرا که مصرف مقدار زیاد جوز موجب تهوع می‌شود) جوزهندی را در یک کاسه شوربای آرد جو ریخته و به مدت چند هفته هرروز صبح میل کنید. مسکن دندان‌درد روغن جوزهندی مانند روغن دانه میخک سالیان سال برای درمان دندان‌درد و درد لثه مصرف می‌شده است. سارا اسنو، نویسنده کتاب «زندگی تازه» در این‌باره می‌گوید: «سعی کنید یک یا دو قطره از روغن جوزهندی را روی لثه بمالید. روغن جوزهندی را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. فایده دیگر روغن جوزهندی: تحقیقات نشان داده است که ترکیبات روغن جوزهندی به مبارزه باکتری‌های دهان و دندانی می‌رود که موجب ایجاد حفره در دندان می‌شوند. لکه‌ زدایی از پوست جوش‌های چرکی در حال ظهور را با این داروی خانگی، از بین ببرید: در یک کاسه، مقداری جوزهندی را با شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیری ضخیم درآید، کرم به دست آمده را روی قسمت مورد نظر پوستتان قرار دهید، کرم باید چند دقیقه روی جوش بماند، پس از گذشت زمان کافی، ان را تمیز کنید. گفته می‌شود که جوزهندی، خاصیت ضد التهابی دارد که همراه با شیر غنی از ویتامین، پوستی لطیف و شاداب را به شما هدیه خواهد کرد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

جوز هندی در بزرگسالان و نوجوانانی که می خواهند احساس سرخوشی پیدا کنند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. طبق گزارش خدمات سلامتی دانشگاه کلمبیا، چند قاشق چایخوری تا 2 قاشق غذا خوری جوز هندی می تواند نشئگی ایجاد کند. مصرف این ادویه برای نشئگی، میتواند طیف وسیعی از عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. علائم سی دقیقه تا سه ساعت پس از مصرف شروع می شوند. این تاثیرات یک یا دو روز ممکن است طول بکشد.

جوز هندی چه خواصی دارد

جوز هندی که بومی کشور اندونزی است، ادویه معروفی در سراسر جهان محسوب می شود. این ادویه علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای درمانی نیز دارد. * در گذشته یونانیان و رومیان از جوزهندی به عنوان تقویت کننده استفاده می کردند زیرا جوز هندی به طور موثری مغز را تحریک می کند. * خستگی مفرط و استرس را از بین می برد. * با اضطراب و افسردگی مقابله می کند. * در طب چینی، برای درمان التهاب و درد معده از جوز هندی استفاده می شود. * برای تسکین درد مفصل، عضله و آرتریت روغن این ادویه را روی محل بمالید. * جوز هندی و روغن آن ناراحتی های گوارشی مانند اسهال، یبوست و نفخ را برطرف می کند. * به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به طور موثر بوی نامطلوب دهان را از بین می برد.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

مصرف جوز هندی به مقدار زیاد مدت کوتاهی موجب احساس نشئگی میشود. نشئگی معمولا با عوارض عوارض ناخوشایند متعددی همراه است. خدمات سلامت دانشگاه کلمبیا بیان می دارد، جوز هندی می تواند باعث احساس تهوع و اسپاسم معده شود. اغلب پس از حالت تهوع، استفراغ اتفاق می افتد. تب و خشکی دهان از عوارض دیگر مصرف زیاد جوز هندی هستند. این عوارض ممکن است گاه و بیگاه باشند یا به مدت چند روز پیوسته ادامه پیدا کنند. تب در صورتی که بالا باشد، موجب بی آب شدن بدن می شود چون فرد در شرایطی نیست که نگران افزایش دمای بدن خود باشد. 

خواص جوز هندی برای پوست

نباید در مصرف این گیاه زیاده‌روی کرد چون اسانس دانه دارای مواد محرکی است که مصرف مداوم و زیاد آن باعث اختلالات قلبی، تند شدن حرکات قلب، سرخی صورت، سردرد و نوعی مسمومیت می‌شود. این موضوع در سال‌های اخیر مورد تحقیق و تایید قرار گرفته و یکی از ترکیباتی که باعث این مسمومیت می‌شود به نام میریستی‌سین شناسایی شده است. بنابراین اگر از خواص این گیاه مطلع شدید، در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و همیشه حد اعتدال را نگه دارید. علاوه بر این مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

مقدار مصرف جوز هندی خواص دارویی و درمانی

جوز هندی خواص , جوز هندی خواص , خواص جوز هندی برای مو , جوز هندی چه خواصی دارد

پس از مصرف زیاد جوز هندی، فرد وارد شوک می شود. عارضه دیگر مصرف آن تجربه روان پریشی است که می تواند منجر به رفتارهای خارج از کنترل شود. همچنین WSBTV.com بیان می دارد میریستیسین موجود در جوز هندی موجب تغییرات بینایی و سرخوشی نیز می شود. در صورتی که این عوارض خطرناک را پس از مصرف جوز هندی، تجربه کردید، فورا به اورژانس مراجعه کنید. دکتر گیلورد لوپز رئیس مرکز مسمومیت جورجیا می گوید تپش قلب اغلب پس از مصرف زیاد جوز هندی اتفاق می افتد. مصرف زیاد این ادویه باعث افزایش ضربان قلب و سرخ شدن پوست صورت میشود. تپش قلب ممکن است ناگهان موجب مشکلات قلبی غیر قابل تشخیص شود بنابراین ممکن است مصرف زیاد جوز هندی منجر به وقایع قلبی مرگبار شود.

خواص جوز هندی طب سنتی

از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب‌پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. – در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند. – التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. – جوز هندی به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. – برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. – به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

جوز هندی خواص

علف چای یا گل راعی

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست در سایت جسارت

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری , علف چای یا گل راعی برای کودکان , علف چای یا گل راعی برای درمان بیماری ها , علف چای یا گل راعی برای فشار خون

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری

گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز (نام علمی: Hypericum perforatum)، گیاهی علفی و پایا از تیره هیپریکاسه (Hypericaceae) است که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود. در ایران در دامنه کوه‌های البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می‌روید. علف چای و گیاهان مشابه آن (Hypericumها)، بنابر داشتنِ hypericin شناسایی شده‌اند؛ امّا گونهٔ H. perforatum (به طور خاص)، یک گیاه دارویی نیرومند و یکی از گیاهان پرفروش در ایالات متّحدهٔ آمریکا است. این گیاه، به طور گسترده در مناطق معتدل اروپا (اوکراین و روسیه)، آسیا (ترکیه، هند و چین) و شمال آفریقا (خاورمیانه) و ایالات متّحدهٔ آمریکا پراکنده شده است. در هند، بر ارتفاعات بلندتر رشته کوه هیمالیا و در تپّه‌های بخش‌های مرکزی کشور می‌روید.

علف چای یا گل راعی

گل راعی گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر با بوی معطر و در زمان گلدهی بسیار زیبا . دارای برگ های متقابل ، بیضوی و دراز . ساقه آن به تعداد زیاد و منشعب می باشند. همچنین بروی ساقه دو خط نسبتاً برجسته قرار گرفته است. گل ها بصورت گل آذین دیهیم ، به رنگ زرد زیبا و به تعداد زیاد که به گیاه زیبایی خاصی می بخشند. در کناره های گلبرگ زرد رنگ نقاط تیره به رنگ قرمز مایل به قهوه ای دیده می شود که از خصوصیات بارز این گیاه است. این نقاط فضاهایی هستند که حاوی مواد موثر گیاه ( هیپریسین و ترکیبات وابسته ) می باشند.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج ، راه چالوس ، لاهیجان ، ارومیه ، بروجرد ، گنبد کاووس ، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است . علف چای در مزارع چای شمال بعنوان علف هرز می روید و احتمالاً‌نامگذاری آن بدین علت است.

خواص علف چای یا گل راعی

استفاده دارویی از این گیاه به بیش از 2400 سال قبل بر می گردد. حکمای یونان باستان از جمله بقراط، دیوسکوریدوس، تئوفراست و جالینوس از گل راعی به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند یاد کرده اند. دیوسکوریدوس از این گیاه برای درمان سیاتیک بهره می جست. جالینوس در مزاج چهار گانه (خون، بلغم، صفرا و سودا) طبع گل راعی را گرم و خشک معرفی کرده است. در قرون وسطی باور بر این بود که گل راعی ارواح خبیث را دفع کرده و آنرا برای درمان اضطراب و رفتارهای عصبی تجویز می کردند. در سال 1633 “جرارد” موارد استفاده از گل راعی را مرهم زخم، سوختگی و جراحت اعلام کرد. اولین فارماکوپه دارویی که در سال 1618 منتشر شد، از عصاره روغنی گل راعی به عنوان یکی از بهترین مرهم های زخم یاد نموده و آنرا برای بهبود خراشها و سوختگی های سطحی توصیه کرده است.

خواص درمانی علف چای یا گل راعی

گیاه گل راعی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می‌کند. این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می‌رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می‌کند. مواد روغنی گیاه بالاخص دارای اثرات بارز ضد زخم، ضدسوختگی و التیام بخش پوستی می‌باشد. گل راعی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می‌کند و ضدافسردگی است. این گیاه اشتها را باز می‌کند بنابراین می‌توان آنرا به بچه‌ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می‌کنند نمی‌توانند چای کوهی مصرف کنند. مواد مؤثر موجود در این گیاه، شامل هایپرفورین و هایپریسین است. هایپرفورین موجود در گل راعی با تحریک تمایز کراتینوسیت‌ها و ساخته شدن کراتین موجب بازیابی ساختار آسیب دیده اپیدرم و در نتیجه بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. همچنین هایپریسین و سودوهایپریسین موجود در عصاره گل راعی سبب افزایش تعداد سلول‌های فیبروبلاست و همچنین گرانول‌های کلاژن موجود در آن‌ها و کاهش سلول‌های پیر و مرده می‌شوند. در نتیجه عصاره روغنی این گیاه سبب تسریع روند بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. علاوه بر این هایپرفورین موجود در این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد. این ماده مؤثره سبب مهار آنزیم‌های سیکلواکسیژناز ۱ و ۵- لیپواکسیژناز شده، در نتیجه از تولید PGE2 و LTB4 که از عوامل ایجاد التهاب هستند، جلوگیری می‌کند.عصاره این گیاه علیه باکتری‌های Staphylococcus spp. و Streptococcus spp. دارای اثرات آنتی باکتریال می‌باشد. این باکتری‌ها می‌توانند در مناطقی از پاشنه پا که دچار ترک خوردگی شده است ایجاد عفونت نمایند.

علف چای یا گل راعی برای افسردگی

خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است. یکی از مواد مؤثر این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد. در ابتدا تصور می‌شد که این ماده مهار کنندهٔ آنزیم Mono amino oxidase (به اختصار: MAO) است؛ ولی مطالعات جدیدتر روی حیوانات نشان داد که این اثر بسیار ناچیز است و مکانیسم عمده اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار برداشت (reuptake) سروتونین یا سایر انتقال دهنده‌های عصبی (نوروترانسمیترها) در مغز می‌باشد.

روش مصرف گل راعی برای افسردگی

می‌توانید گل خشک  این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز).می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید.این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید.البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید.

علف چای یا گل راعی چیست

ز این گیاه پنج فراوردهٔ دارویی در بازار ایران موجود است. قطرهٔ هایپیران و قرص پرفوران که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند؛ افشانه نوروژیک، که در درمان دردهای عصبی کاربرد داشته و خاصیت ضدالتهابی دارد. عصاره گیاه گل راعی که عصاره گلایکولی به دست آمده از سر شاخه‌های گل دار این گیاه است و در درمان ترک‌های پوستی پا مؤثر است. این عصاره سبب تحریک رشد و تمایز بافت می‌شود و اثرات ضد التهاب و آنتی باکتریال دارد. همچنین عصاره هوفاریقون، عصاره روغنی این گیاه است که در درمان زخم معده کاربرد دارد و اثرات ضد زخم و ضد التهاب دارد. نکتهٔ قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده‌های آن، تداخلات دارویی آن است که مصرف آن را محدود نموده و دلیلش هم مهار آنزیمی MAOاست، که با برخی از داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر تداخل شدید دارد. به هر حال، برای استفاده از این داروها، مشورت با دکتر داروساز یا پزشک معالج لازم است.

نکاتی در مورد علف چای یا گل راعی

1- از فرآورده های دارویی صنعتی این گیاه قرص و قطره هایپیران می باشد که در کلیه داروخانه های کشور به عنوان داروهای رسمی ایران بدون نسخه عرضه می گردند.
2- گیاه علف چای دارای حدود 20 گونه و واریته در نقاط مختلف ایران است و چند گونه از آن ها بسیار مشابه می باشند، ولی فقط یک گونه ی آن دارویی است. هم چنین بعضی از گونه ها نیز سمی می باشند، به همین دلیل بهتر است از فرآورده های موجود در داروخانه استفاده نمود نه گیاه مربوطه تا خطری ایجاد نشود.
3- دارو دیر اثر بوده و اثرات آن از 4 تا 6 هفته پس از مصرف شروع می شود، بنابراین برای رسیدن به اثرات مطلوب احتیاج به زمان است.
توصیه می گردد برای اطمینان از اثر دارو حداقل مصرف آن را دو ماه ادامه داد و در صورت بی اثر بودن موضوع را با پزشک و یا داروساز داروخانه در میان گذشت.
4- قطره را هرگز نباید به طور مستقیم میل نمود و حتما باید در مقدار کمی آب رقیق گردد.
5- داروی هایپیران ممکن است در حدود 2 درصد افراد ایجاد دل آشوب معده گردد که پس از یک ماه مصرف از بین می رود.
6- در دو درصد افراد مصرف کننده جهت تسکین میگرن ممکن است در روزهای اول مصرف، سردردها افزایش یابد که پس از دو تا چهار هفته از بین رفته و تکرار نخواهد شد.
7- افرادی که برای تسکین میگرن از هایپیران استفاده می نمایند باید هر روز از آن مصرف کنند. دارو در شروع حمله های میگرنی مانند داروهای شیمیایی چندان موثر نخواهند بود.
8- در صورت استفاده صحیح و با میزان کافی، موفقیت تسکین میگرن توسط هایپیران در افراد ایرانی بیش تر از نود درصد می باشد. این موضوع توسط تحقیقات کلینیکی چند سال گذشته در دانشگاه انجام شده است.
9- موفقیت درمان افسردگی های ضعیف تا متوسط توسط هایپیران 93 درصد بوده که با انجام چندین مطالعه کلینیکی در ایران و جهان مورد تایید قرار گرفته است.
10- فرآورده های مشابه هایپیران با نام های تجارتی مختلف که توسط کارخانجات جهان ساخته می شوند، پرمصرف ترین داروی گیاهی دهه اخیر در مشکلات روحی روانی و افسردگی بوده است.
11- گیاه بلافاصله پس از چیدن باید خشک شود در غیر این صورت ممکن است مواد فعال آن از بین بروند.
12- گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته های چای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است.

علف چای یا گل راعی داروی ضد اضطراب

هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد.این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد.

خواص علف چای یا گل راعی روی دندان درد و سیاتیک و زونا

گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد.

خواص علف چای یا گل راعی روی ورم معده، زخم معده و بهبود زخم های پوستی

اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید.روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

آیا علف چای یا گل راعی روی بیماری ایدز تاثیر دارد

از اوایل دهه 90 آزمایشات بالینی در خصوص تاثیر هیپرسین در درمان بیماری های ایجاد شده توسط ویروس ها صورت پذیرفت ودر نتیجه از این گیاه به عنوان یک کاندیدای مناسب برای کنترل بیماری ایدز یاد شده است.آزمایشات در این زمینه نشان می دهد که گیاه با سمیت کم ،آثار قابل ملاحظه ای بر ضد ویروس های مشابه HIV دارد.دراین آزمایش ابتدا موش های آزمایشگاهی با ویروس هایی که ایجاد بیماری لوکیما می کنند تزریق شده و سپس یک تزریق از عصاره گل رهعی انجام شد و این تزریق صد در صد از بروز بیماری در موش جلو گیری کرد.همچنین در آزمایش هایی که عصاره از راه دهان به موش داده شد نیز همین آثار جالب دیده شد.پژوهش ها نشان می دهد که عصاره گیاه از سد خونی مغز عبور می کند که این خاصیت برای درمان ایدز بسیار مهم است.زیرا ویروس ایدز اغلب به مغز حمله می کند.این روش بر روی انسان های مبتلا به ایدز نیز استفاده شده است ونتایج اولیه پژوهش ها که در نشریه اخبار درمان ایدز منتشر شده نشان می دهد که تا به حال آثار مثبتی بر ضد ویروس ایدز دیده شده و بیماران بهبودی محسوسی یافته اند؛به این معنی که فعالیت سیستم دفاعی آن ها افزایش یافته ،وزن آن ها زیاد شده وانرژی بیشتری یافته اند

خواص علف چای یا گل راعی روی پوست

اثر قابض وضد عفونی کننده گیاه موجب گردیده که از آن در درمان عوارض پوست های چرب استفاده شود.معمولاً پوست صورت اگر چرب باشد،پس از پاک کردن از مواد آرایشی بقایای آن در منافذ پوست که حالت باز شده دارند،باقی می ماند وآن ها را مسدود می کند.برای نظافت کامل این گونه پوست ها ،جوشانده 50 گرم سر شاخه ها ی گیاه رادر یک لیتر آب تهیه کرده و بر روی پوست صورت اثر می دهندو آن را پاک می کنند. جوشانده مذکور از پیدایش چین در پوست صورت جلوگیری می نمایدوباعث طراوت آن می شود

علف چای یا گل راعی

خواص آلو سیاه تازه

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C در سایت جسارت

خواص آلو سیاه تازه ، خاصیت آلو سیاه تازه ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو ، خواص آلو بخارا ، آلو سیاه در بارداری

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C

خواص آلو سیاه تازه , خواص آلو سیاه , خواص آلو سیاه در بارداری , مصرف آلو سیاه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص آلو سیاه تازه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو سیاه از دسته آلو‌ها و از خانواده هلو، شلیل و بادام می‌باشد.

همه این میوه‌ها پوستی ضخیم دارند که بدور هسته می‌باشد و از آن محافظت می‌کند. آلو‌سیاه خشک شده را آلو بخارا می‌گویند.

 آلو سیاه تنوع زیادی دارد .

خواص آلو سیاه تازه

آلو یا همان آلوچه از نظر دارویی و ترکیبات شیمیایی دارای انواع مواد معدنی بسیاری است از جمله; آهن، کلسیم، فسفر،

منیزیم، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسیم و قند و همچنین دارای ویتامین هایA ،B ، ۲B ،C ،PP  است.

آلو حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.

مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و

کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم فراوانی نیز تشکیل یافته و سرشار آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در این میوه تابستانی بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد بوده و موجب پاکسازی آنها از خون انسان می‌شود.

آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است. در تابستان به علت تعریق فراوان و

از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.

خواص آلو سیاه تازه در بارداری

یکی از تواناییهای آلو سیاه و آلو بخارا، قابلیت جذب بالای آهن می باشد که محققان یافته اند که این قابلیت بدلیل وجود ویتامین C موجود در آن می باشد.

از فواید ویتامین C، می توان به سالم ساختن بافتهای بدن و همچنین مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود.

مصرف مقدار کمی ویتامین C، بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می باشد و

همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می برند.آلو سیاه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف آلوی سیاه را برای مبتلایان به پوکی استخوان ضروری دانست.

درباره خواص آلوی سیاه اظهار کرد:آلوی شیرین دارای طبع معتدل است.

این آلو ها به خاطر اینکه در اثر تابش آفتاب رسیده و آبدار می شوند حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

وی بیان کرد:آلو سرشار از انواع گروه ویتامین های B است که ویتامین های این گروه نقش موثری در فعالیت های سلول های مغزی و کبدی دارند.

این محقق و پ‍ژوهشگر طب سنتی با اشاره به ملین بودن آلو عنوان کرد:

مبتلایان به یبوست باید مخلوط آلوی پخته شده را به همراه کمی ترنجبین و عسل یا شکر سرخ میل کنند.

وی افزود:افراد بهتر است آلو را در فصلش به اندازه متعادل مصرف کنند.

این میوه تاثیر بسزایی در درمان سرفه دارد، اگر آلو با انجیر به همراه مقداری آب ترکیب شود شربتی خوشمزه تهیه می شود که

برای سرفه به خصوص سرفه های خشک، نرمی و خشونت سینه بسیار مفید است.

عظمایی تاکید کرد:مصرف آلوی ترش و شیرین سبب رفع سردرد های گرم و تب های صفراوی شده،

همچنین استفراغ صفراوی، عطش، حرارت قلب و خارش بدن را فرو می نشاند و آشفتگی های بدن ناشی از غلبه صفرا را آرام می کند.

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C

خواص آلو سیاه تازه , خواص آلو سیاه , خواص آلو سیاه در بارداری , مصرف آلو سیاه

افرادی که طبع سرد دارند باید آلوی پخته شده را به همراه کمی عسل یا شکر میل کنند،

همچنین اشخاص بهتر است که آلوی زرد و سیاه را 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنند.

خواص آلو سیاه

آلو یکی از منابع غنی پتاسیم و مصرف متعادل آن در کنترل فشارخون موثر است.

فیبر موجود در آلو سبب افزایش رشد و تکثیر باکتری‌های مفید و مانع از رشد باکتری‌های مضر در داخل روده می‌شود.

در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در داخل روده، اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به‌این ترتیب به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

آلوی خشک منبع خوبی از آهن ( آهن گیاهی ) است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

آش آلو برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلو برای مبتلایان به منژیت مفید است.

آلو ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.

مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست،

خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و

دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

خواص آلو بخارا

ویتامین C موجود در آلو می‌تواند به شما کمک کند از شوره‌ی سر خلاص شوید. فولیکول مو اغلب در اثر شوره‌ی سر و پوسته پوسته شدن پوست مسدود می‌شود.

اگر این مشکل به موقع رفع نشود، باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها، و مانع از رشد مو می‌شود. آلو می‌تواند با باکتری‌های پوست سر مبارزه کند و

پوست را تسکین دهد تا شوره‌ی سر را از بین ببرد. این باعث می‌شود از شر باقی‌مانده‌ی فولیکول‌ها خلاص شوید و رشد موی جدید را تقویت می‌کند.

آلو سیاه تازه می‌تواند برای رفع خستگی آدرنال نیز مفید باشد. این برای توقف ریزش مو و تقویت رشد بیش‌تر مو بسیار ضروری است،

چون غدد فوق کلیوی برای حفظ توازن هورمونی مناسب بسیار مهم هستند.

استقامت و ضخامت مو را بالا می‌برد

محتوای آهن بسیار زیاد این میوه جریان خون را بهبود می‌بخشد و مویرگ‌ها را ترمیم می‌کند تا استقامت و ضخامت مو را بالا ببرد.

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C

خواص آلو سیاه تازه , خواص آلو سیاه , خواص آلو سیاه در بارداری , مصرف آلو سیاه

کسانی که در زندگی شکست‌هایی خورده‌اند و این شکست‌ها باعث ضعف عمومی بدن آنها شده است خوب است که

از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند برای درمان ضعف عمومی بدن مناسب است.

خواص آلو سیاه تازه

آلو سیاه فیبر و آب زیادی دارد لذا در تابستان و هوای گرم به علت تعریق زیاد و در نتیجه کم شدن آب بدن برای رفع عطش گزینه بسیار مناسبی می باشد.

همچنین این میوه مواد معدنی بسیاری مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، فلوئور، منگنز، پتاسیم، گوگرد، قند و ویتامین های B، B2، A، C، PP، B6 دارد.

طبع آلوی شیرین سرد و تر و طبع آلوی خشک شده سرد است. وجود سوربیتول در آلو سیاه موجب ملین شدن آن شده است.

آلو سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل بتاکاروتن و فنلی می باشد لذا با رادیکال های آزاد موجود در خون مقابله کرده و خون را نیز تمیز می کنند.

این رادیکال های آزاد مخرب باعث گرفتگی رگ ها و عروق، تولید سلول های سرطانی، ایجاد اختلال در DNA و ب

روز بیماری آرتریت روماتوئید می شوند. پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی از خواص آلوی سیاه می باشد.

همچنین آنتی اکسیدان های این میوه برای افراد بیمار و کسانی که سیگار می کشند هم بسیار مفید است.

مصرف آلو سیاه موجب از بین رفتن انگل های معده، ناراحتی های پوستی مثل جوش و خارش، گلو درد، نقرس، تلخی و بدبویی دهان، ترک خوردن لب،

ناراحتی های عصبی، سوء هاضمه، رماتیسم و دردهای مفاصل، پوکی استخوان، ضعف عمومی بدن، سردرد، آسم و مسمومیت می شود.

مصرف این میوه به صورت ناشتا موجب تقویت عملکرد کلیه ها، از بین رفتن ورم و سنگ کلیه می شود.

آشنایی با خواص آلو سیاه تازه برای جذب آهن و سرشار از ویتامین C

خواص آلو سیاه تازه , خواص آلو سیاه , خواص آلو سیاه در بارداری , مصرف آلو سیاه

ضماد آلو سیاه با سرکه برای درمان انواع کهیرهای پوستی، جوش های بدن کودکان و خارش های پوستی مناسب است.

ماسک ضد جوش زیر نیز از خواص آلو سیاه برای پوست می باشد.

فیبر موجود در آلو سیاه به روند هضم غذا کمک کرده در نتیجه از ابتلا به یبوست در دوران بارداری جلوگیری می کند.

همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن و تقویت بافت های بدن جنین و مادر هم کمک می کند. محققین پی برده اند که

از خواص آلو سیاه در زمان بارداری افزایش هوش جنین می باشد. املاح و ویتامین های موجود در این میوه باعث ازدیاد شیر مادران هم می شود.

خواص آلو سیاه تازه

خواص زرده تخمه مرغ برای مو

روش استفاده و خواص زرده تخمه مرغ برای مو و پوست

روش استفاده و خواص زرده تخمه مرغ برای مو و پوست در سایت جسارت

خواص زرده تخمه مرغ برای مو ,خواص زرده تخمه مرغ برای موی سر,فواید زرده تخمه مرغ برای مو,تخمه مرغ برای مو,تخمه مرغ برای موی سر,ماسک تخمه مرغ برای مو,سفیده تخمه مرغ برای مو,زرده تخمه مرغ برای مو,سفیده تخمه مرغ برای موی سر,ماسک زرده تخمه مرغ برای مو,ماسک سفیده تخمه مرغ برای مو,ماسک تخمه مرغ مو,خواص سفیده تخمه مرغ برای مو

روش استفاده و خواص زرده تخمه مرغ برای مو و پوست

خواص زرده تخمه مرغ برای مو , خواص زرده تخمه مرغ برای موی سر , فواید زرده تخمه مرغ برای مو , تخمه مرغ برای مو

در این مطلب از سایت جسارت به روش استفاده و خواص زرده تخمه مرغ برای مو و پوست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

زرده و سفیده تخم مرغ هر کدام ۱۳ نوع مواد معدنی دارند. این مواد معدنی عبارتند از کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سدیم و سلنیوم.  گرچه ، هم سفیده  و هم زرده تخم مرغ حاوی این مواد معدنی هستند،اما باید گفت که فواید زرده تخم مرغ ویژه است و دارای بیشترین مقدار مواد مختلف معدنی است.  به عنوان مثال، ۹۰ درصد از کلسیم تخم مرغ در زرده است؛ ۹۳ درصد از محتوای آهن آن در زرده است و تنها ۷ درصد آن در سفیده است.

خواص زرده تخمه مرغ برای مو

امروزه انواع مختلفی از روش های تقویتی و درمانی برای رسیدگی به موی سر در دسترس هستند. در همین راستا، مراکز زیبایی در ارائه جدیدترین فناوری ها و روش ها برای ارتقا سلامت و عملکرد مو با یکدیگر رقابت می کنند. اما گاهی اوقات روش های مدرن و تنوع آنها مردم را دچار سردرگمی کرده و برخی افراد نیز روش های ساده‌تر و ارزان‌تر را برای بهبود شرایط موهای خود ترجیح می دهند. برای این قبیل افراد استفاده از روش های طبیعی خانگی می تواند بهترین گزینه باشد. به گزارش”دکتر هلث بنفیتس”، اما آیا این روش ها موثر هستند؟ پاسخ مثبت است. استفاده از مواد طبیعی برای تقویت مو گزینه ای کارآمد و بی خطر محسوب می شود. به عنوان مثال، ما می توانیم از فواید روغن بادام برای بهبود شرایط موهای خود بهره‌مند شویم. زرده تخم مرغ نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که فواید بسیاری برای مو به همراه دارد. هم زرده و هم سفیده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی هستند. با این وجود، در مورد درمان های مو، استفاده از زرده تخم مرغ گزینه بهتری است. زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی مانند اسیدهای چرب، لسیتین، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B، و بیوتین است.

تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است. تخم مرغ دارای سه قسمت جداگانه؛ پوسته، سفید و زرده است.  هنگامی که یک تخم مرغ خام را باز می کنید، زرده، به شکل یک بخش دایره ای است و سفیده هم دور تا دور زرده و به صورت محافظی برای جنین رو به رشد ، قرار گرفته است. زرده و سفیده تخم مرغ هر یک دارای فواید زیادی برای بدن هستند.

خواص زرده تخمه مرغ برای موی سر

پروتئین یکی از مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ است که برای رشد مو بسیار خوب است. پروتئین آن چیزی است که برای باززایی سریع سلول های بدن به آن نیاز دارید. این باززایی شامل رشد سریع مو نیز خواهد بود. استفاده از محصولات مراقبت و درمان مصنوعی ممکن است به پاکسازی موی شما کمک کنند. با این وجود، این کار می تواند چربی طبیعی مو را طی استفاده از بین ببرد. در نتیجه، مو خشک و ضعیف می شود. در این شرایط مو نسبت به شکستگی نیز مستعدتر می شود. در این مورد، استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان یک نرم کننده یا ماسک مو امکان احیای چربی طبیعی مو و پوست سر را فراهم می کند. به بیان دیگر، استفاده از زرده تخم مرغ روی مو به پیشگیری از ریزش موی ناشی از شکستگی کمک خواهد کرد.

روش استفاده و خواص زرده تخمه مرغ برای مو و پوست

خواص زرده تخمه مرغ برای مو , خواص زرده تخمه مرغ برای موی سر , فواید زرده تخمه مرغ برای مو , تخمه مرغ برای مو

کاروتنوئید های موجود در زرده تخم مرغ، به ویژه کاروتنوئید لووتیان و زاکسنتین از مواد ضروری برای سلامت چشم است. به گفته محققان، این کاروتنوئیدها، که به صورت رنگدانه های رنگارنگی هستند و در زرده تخم مرغ وجود دارند، خطر ابتلا به آب مروارید مرتبط با سن را کاهش می دهند و این از فواید زرده تخم مرغ است.

فواید زرده تخمه مرغ برای مو

فواید عسل برای پوست و مو به ما نشان داده است که مواد طبیعی می توانند مرطوب کننده خوبی برای مو باشند. جدا از عسل، ما می توانیم از زرده تخم مرغ نیز به عنوان مرطوب کننده مو استفاده کنیم. برای کسب بهترین نتیجه می توانید از ترکیب عسل و زرده تخم مرغ به عنوان ماسک مو همیشگی خود استفاده کنید.

خواص ماش پخته

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند در سایت جسارت

خواص ماش پخته ، خواص ماش پخته در بارداری ، خواص ماش پخته در طب سنتی ، خواص ماش ، فواید و خواص ماش پخته ، خواص جوانه ماش ،خواص ماش پخته در شیردهی

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند

خواص ماش پخته , خواص ماش , خواص ماش پخته در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص ماش پخته می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. 

خواص ماش پخته

ماش یکی از حبوبات بسیار مفید و غنی است.این دانه غنی ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد ؛

یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است. از این رو بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده شود چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین می کند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است.ماش از جمله حبوباتی است که دارای شاخص قند پایینی است و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.ماش و دیگر حبوبات ماده‌ای به نام مهار‌کننده پروتئاز دارند که می‌تواند در برابر سرطان سینه اثر محافظ داشته باشد. مهار‌کننده پروتئاز تقسیم سلول‌های سرطانی را کند کرده و به این ترتیب از تشکیل تومور جلوگیری می‌کند.

خواص ماش پخته در بارداری

اگر میزان کلسترول خونتان بالا است استفاده از ماش را به شما توصیه می‌کنیم. دانه‌های ماش دارای کلسترول پایین و مقدار زیادی فیبر رژیمی محلول هستند.فیبر رژیمی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می‌شود که قابل هضم نیستند. فیبرهای رژیمی دو گونه هستند: محلول و غیرمحلول. فیبر غیرمحلول به تعادل و تنظیم حرکات روده می‌پردازد ولی کار زیادی برای کاهش فشارخون انجام نمی‌دهد.فیبر محلول وقتی با آب موجود در سیستم هاضمه مخلوط شود ماده ژل مانندی را تشکیل می‌دهد که به نوبه خود به بهبود عملکرد اعضای بدن می‌پردازد.غذاهای سرشار از فیبر رژیمی محلول، به کاهش کلسترول بد خون (LDL) کمک می‌کنند و این کار را با تشویق به تولید گیرنده‌های LDL که مسئول بیرون راندن کلسترول بد اضافی از جریان خون هستند، انجام می‌دهند.مصرف روزانه 10 تا 25 گرم فیبر محلول برای کاهش کلسترول بد نیز توصیه می‌شود. هر پیمانه ماش حاوی 1/9 گرم فیبر رژیمی تام است.

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند

خواص ماش پخته , خواص ماش , خواص ماش پخته در بارداری

ماش ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و دارای تقریبا 3/16 گرم پروتئین در هر پیمانه است و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران است.مصرف ماش هیچ‌گونه ممنوعیتی برای هیچ‌کس ندارد اما کسانی که اسیداوریک یا نقرس دارند، باید موادغذایی پروتئین‌داری را که پورین گیاهی دارند،‌محدود کنند. البته ترکیبات پورینی در ماش نسبتا کم است و لازم نیست این افراد نیز ماش را از برنامه غذایی خود کاملا حذف کنند؛بلکه تنها محدودیت به خرج دادن در مصرف آن کفایت می‌کند.

ارزش غذایی و خواص ماش پخته

ماش منبعی غنی از مواد مغذی است از جمله: منگنز، پتاسیم، منیزیم، فولات، مس، روی و انواع ویتامین‌های گروه B. این دانه‌های کوچک همچنین یک غذای بسیار سیرکننده، پر از پروتئین، نشاسته‌ی مقاوم و فیبر غذایی هستند. شما می‌توانید ماش را به صورت پودر خشک شده، به صورت دانه‌های درسته و خام، به صورت  پوست کنده، به صورت نودل، و به صورت جوانه پیدا کنید. ماش به دلیل داشتن مقدار فراوانی از مواد مغذی، در دفاع در برابر چندین بیماری مزمن مرتبط با سن، از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت و چاقی مفید در نظر گرفته می‌شود.شواهد بالینی دائما نشان می‌دهند که غذاهای مشتق شده از گیاهان خواص درمانی مختلف و بالقوه دارند، به عنوان مثال التهاب را کاهش می‌دهند. کارشناسان بهداشت و سلامت توصیه می‌کنند که بهتر است غذاهای گیاهی بخش بزرگی از رژیم غذایی هر فرد را تشکیل بدهد، و بسیاری از سازمان‌های بهداشت و سلامت در سراسر جهان افزایش مصرف غذاهای مشتق شده از گیاهان را برای بهبود وضعیت سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مزمن توصیه می‌کنند.در میان منابع گیاهی پروتئین و مواد مغذی، ماش یکی از غذاهایی است که بیش‌ترین توجه را به خود جلب کرده‌است.

خواص ماش پخته

یک فنجان ماش پخته شده شامل موارد زیر است (درصدها بر اساس ارزش توصیه شده‌ی روزانه برای یک خانم بالغ معمولی است):

– ۲۱۲ کالری

– ۱۴ گرم پروتئین

– ۱۵ گرم فیبر

– ۱ گرم چربی

– ۴ گرم قند

– ۳۲۱ میکروگرم فولات (۱۰۰٪)

– ۹۷ میلی‌گرم منیزیم (۳۶٪)

– ۰.۳۳ میلی‌گرم تیامین- ویتامین B۱- (۳۶٪)

– ۰.۶ میلی‌گرم منگنز (۳۳٪)

– ۷ میلی‌گرم روی (۲۴٪)

– ۰.۸ میلی‌گرم ویتامین B۵ -اسید پانتوتنیک- (۸٪)

– ۰.۱۳ میلی‌گرم ویتامین B۶ (۱۱٪)

– ۵۵ میلی‌گرم کلسیم (۵٪)

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند

خواص ماش پخته , خواص ماش , خواص ماش پخته در بارداری

اگر جوانه‌ی ماش را انتخاب می‌کنید و آنها را به صورت خام می‌خورید، هر فنجان تنها حدود ۳۱ کالری و در حدود سه گرم پروتئین و دو گرم فیبر به شما می‌رساند.

خواص جوانه ماش

سخنی از حضرت رضا(ع) در رابطه با ماش: اگر ماش تازه را با برگ آن کوبیده و عصاره آن را گرفته هنگامی که

گرسنه باشید قدری از آن را بنوشند و به محل سفیدی پوست (بیهق) بمالند، درمان می‎گردند.

سخنی دیگر از حضرت رضا(ع) که فرموده‎اند: برای درمان بیهق ماش را بپزید و جرعه جرعه آن را خورده و به عنوان غذای خورد قرار دهید.

کسانی که یبوست دارند و می‎خواهند از ماش استفاده کنند بهتر است ابتدا ماش را قدری تفت داده سپس بلغور کرده پوست آن را بگیرند آن گاه غذا درست کنند.

خوردن ماش باعث ازدیاد شیر می‎گردد.

برای درمان ورم ماش تازه بجوشانید، سپس له کنید با زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده بر موضع ورم بمالید.

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.

جوانه ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد.

چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌کنند.

جوانه ماش سرشار از ویتامین C است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است.

جوانه‌های ماش برخلاف دیگر سبزیجات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌کنند.

جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده و

همچنین دارای فیبر خوبی نیز هستند. آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌های (A, B, C, D, E, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند.

 خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است.

جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاون‌ها است که مصارف درمانی بسیاری دارند.

آشنایی با خواص ماش پخته و مواد مغذی در این دانه ارزشمند

خواص ماش پخته , خواص ماش , خواص ماش پخته در بارداری

دانه‌های ماش میزان فراوانی فیبر و پروتئین دارند، و بنابراین یکی از مواد خوراکی سیرکننده هستند.

در مطالعه‌ای که در مجله‌ی تغذیه (Journal of Nutrition) منتشر شده، محققان مشاهده کردند که تنها یک وعده‌ غذا، با لوبیای دارای فیبر زیاد،

دو برابر غذاهای بدون لوبیا هورمون سیری را به نام کوله‌سیستوکینین افزایش می‌دهد.

بسیاری از مطالعات دیگر نتایج مشابهی در بر داشته‌اند: به این ترتیب که سیری پس از خوردن دانه‌های ماش به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

بنابراین، با خوردن ماش به طور منظم، می‌توانید میزان خوردن غذاها را کاهش دهید و بیش از قبل وزن از دست بدهید.

خواص ماش پخته

ترنجبین برای یبوست نوزادان

درمان گیاهی یبوست ترنجبین برای یبوست نوزادان و کودکان خوبه

درمان گیاهی یبوست ترنجبین برای یبوست نوزادان و کودکان خوبه در سایت جسارت

ترنجبین برای یبوست نوزادان,ترنجبین برای یبوست نوزاد,ترنجبین برای درمان یبوست نوزادان,ترنجبین برای یبوست کودکان,ترنجبین یبوست نوزاد,ترنجبین و یبوست نوزاد,ترنجبین درمان یبوست نوزاد,ترنجبین برای یبوست کودک,ترنجبین یبوست کودکان,ترنجبین و یبوست کودکان

درمان گیاهی یبوست ترنجبین برای یبوست نوزادان و کودکان خوبه

ترنجبین برای یبوست نوزادان,ترنجبین برای یبوست نوزاد,ترنجبین برای درمان یبوست نوزادان,ترنجبین برای یبوست کودکان

در این مطلب از سایت جسارت به درمان گیاهی یبوست ترنجبین برای یبوست نوزادان و کودکان خوبه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

یبوست چیست؟ اگر اجابت مزاج نوزاد چند ساعت به تاخیر بیفتد، آیا دچار یبوست شده است؟ احتمالا جواب خیلی از پدرها و مادرها به این سوال مثبت است اما قبل از اینکه به بررسی درمان های گیاهی یبوست در شیرخواران بپردازیم بهتر است تکلیف این قضیه را روشن کنیم که برای تشخیص یبوست در نوزادان در نظر گرفتن قوام مدفوع و سفت و خشک بودن آن معیار دقیق تری نسبت به تعداد دفعات اجابت مزاج است. می پرسید چطور؟ خیلی ساده است؛ شیرخواران و در اغلب موارد شیرخوارانی که از شیر مادر استفاده می کنند ممکن است هر سه روز یکبار یا حتی هفته ای یکبار دفع داشته باشند اما تا وقتی قوام مدفوعشان طبیعی و نرم است، یبوست ندارند و دفعشان طبیعی است.

ترنجبین برای یبوست نوزادان

یکی از روش هایی که دکتر محتشمی برای درمان یبوست نوزادان دارد استفاده از ترنجبین است البته نی نی ما به ندرت به اون نیاز پیدا می کنه اما ای,ن مطالب می تواند برای مادران و البته نوزادان مفید باشد زیرا روده آن ها تکامل کافی را پیدا نکرده و می تواند با خوردن مواد غذایی جدید به سرعت واکنش نشان بدهد برای همین است که توصیه شده مواد غذایی جدید کم کم و با فاصله وارد برنامه غذایی نوزاد شود .

درمان گیاهی یبوست ترنجبین برای یبوست نوزادان و کودکان خوبه

ترنجبین یبوست نوزاد,ترنجبین و یبوست نوزاد,ترنجبین درمان یبوست نوزاد,ترنجبین برای یبوست کودک

از کجا بفهمید نوزاد یبوست دارد؟ بر اساس تعاریف موجود اگر بین هر بار اجابت مزاج نوزاد بیش از دو هفته فاصله بیفتد، مدفوع او سفت و خشک باشد و با نوزاد در دفع دچار مشکل شود، آن وقت می توانی بگوییم که دچار یبوست شده است.  چرا نوزادان به یبوست مبتلا می شوند؟ اگر در انتهای روده نوزاد توده بزرگ و سختی از مدفوع  وجود داشته باشد، یا اگر فرزندتان از دفع امتناع می کند، اگر پزشک اتساعی در ناحیه انتهایی روده و کولون تشخیص بدهد یا اگر از اطراف مدفوع حبس شده محتویات آبکی خارج شود کا گاهی مادرها به اشتباه آن را نوعی اسهال تلقی می کنند، یعنی کوچولوی شما به دلیل یک اختلال عملکردی دچار یبوست شده است.

ترنجبین برای یبوست نوزاد

ترنجبین چیست ترنجبین یا ترنگبین ماده یا صمغ شیرینی است که بر روی گیاه خارشتر تشکیل می شود و از دیر باز مورد استفاده در طب سنتی ایران بوده است .این ماده دارای طبعی گرم و دارای اثر ملیم می باشد البته میزان زیاد آن می تواند مسهل باشد . از دیگر خواص آن می توان به خاصیت ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد . این ماده در درمان یبوست نوزاد معجزه می کند کافی است ۱ قاشق غذا خوری از آن را پاک کرده و شسته و روی آن آب جوش ریخت تا کریستال ها حل شوند سپس به میزان مناسب با وزن نوزاد آن را به کودک خورانید به دلیل طعم شیرین نوزاد (مانند الینا ) از خوردن آن استقبال نی کند .

ترنجبین برای یبوست نوزادان